Is het beter om alle zonnebanklampen in één keer te vervangen of alleen de kapotte lampen?

Ik heb een oude zonnebank en inmiddels is de helft van de lampen aan vervanging toe. De andere helft doet het nog uitstekend. Kan ik de nieuwe lampen naast de nog goed werkende lampen hangen en hier onder gaan liggen of zal ik van de nieuwe lampen veel sneller bruin worden dan van de oude?

8 jaar geleden
1.5K
Rieneke1
8 jaar geleden
Op een gegeven moment doen de oude lampen het nog wel in de zin dat ze licht geven, maar bruinen doen ze niet meer. Ik zou alle lampen vervangen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Alles vervangen en de 1e keer oppassen dat je niet verbrandt want de oude doen het waarschijnlijk niet of nauwelijks meer. Als je nog wel bruin wordt van de oude, dan maakt het weinig uit.
Ik zou ze dan wel om en om in de zonnebank doen, zodat je egaal bruin wordt.
(en als ze er precies hetzelfde uitzien met een marker een streepje o.i.d. op de oude zetten)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gewoon alle lampen er uit halen en gebruiken als bank om een uiltje te knappen. Van gebruik van zonnebanken krijg je huidkanker.
Rutge
8 jaar geleden
Van de zon ook. Voorlopig maar in een boerka over straat..

Het beste antwoord

Zonnebanklampen worden normaliter iedere 500 uur vervangen. Vervang ze allemaal tegelijk. Ze vervangen als ze niet meer werken is te laat.